Ich habe mal einen Auszug aus einer Facebook Konversation kopiert und angehängt... eine junge (amerikanische Mutter) aus meinem Bekanntenkreis sucht Hilfe. Und bekommt die unten stehenden Antworten. Ich fand das so traurig als ich das gelesen habe... es scheint in den USA handeln alle Mütter total entgegen ihrem Muttergefühl, wenn es um das einschlafen ihrer Babys geht!!!
Heather: Anyone have any good tips on getting a 3 month old to sleep in their own bed!!?? Little turd will only sleep like 30 min in his swing/carseat/or pack and play but will sleep the whole night in our arms! :(
Lindsay: let him cry it out...
Heather: I have but he starts choking and doesn't calm down, and it is very hard to do......anything else??
Lindsay: I'd just put him up right at an angle in bobby pillow and let him cry it out...We let her go FOREVER crying it out, but she also never really slept on us much, and has never slept anywhere but her crib...
Heather: how long did she have to cry?
Lindsay: Well...We seriously let her go for 1.5 hr or so. As long as I knew she was fed, and changed. I would go in about every 10-15 mins to see she was ok, and give pacifier back, and then leave again. It broke my heart, but with my nephew and niece it worked so I did it too and am glad I did...
Samantha: Put him in the bobby like Lindsay said. Works great. And try to start limiting the time he sleeps in your arms all day. Don't let him at all make sure the second he falls asleep you put him down. He will learn eventually
Heather: ok. so just keep giving him his binki and just let him cry. it seems like he will never learn :(
Emily: Trust me, it gets better. I remember feeling the same way :) It's going to be okay, Mom!
Lindsay: Pretty much! It took us a good month for a routine. But early evening was BAD! We would put her in room shut door, and have tv going too so it wasn't soo hard, but had monitor so we could still hear her. It is SO hard...I know, but trust me...We've all gone through it... You'll get through this stage soon! We just now did about month or so ago...So I understand.
Heather: ugh! It's easier to do the let cry part when it is not your baby, haha. :(. How long did she cry before she fell asleep?
Lindsay: Oh it'd take a while...For her it was a good hour or so. :(
Heather: ‎:( crying straight? did she sleep long after she fell asleep? She goes to sleep easy now in the crib?
Samantha: It always took rylee a good hour too. My brother in law told us this "lay her/him down and then set a timer for 15 minutes, if they haven't stopped crying go in a comfort them (dont pick them up) just rub their back or belly for a minute then leave and do it all over again. Some kids just need to know that mommy and daddy are still there. We did this with rylee and we would only have to go in two or three times!
Heather: what if he doesn't calm down when we do that?
Lindsay: Yah she'd cry staright. She satarted with sleeping for 2 hrs and has moved up now. But yes she is VERY easy to put to bed now. Still usually gets up 1x in night, but it's random when she does.
Heather: and same thing for naps‎?
Jessica: They are all right heather... Just let him cry!! He will learn! And if u let him cry for an hour or so and then go in and get him, the last hour of crying was pointless cuz he got what he wanted! They may be little but very smart when it comes to crying to get what they want! You might get lucky like we did and it only took two nights of kinnick crying himself to sleep for longer than an hour before he gave up and just went to sleep and slept all night!!! Its hard! But u have to be strong and just let him cry!
Heather: ok :(
Joan: I'm so proud of all you young mommies getting advice from each other.
Jessica: It will work! I promise!!! its even what kinnicks dr told us to do!! And he is an amazing doctor!
Heather: It's just so hard
Jessica: Oh I know! But it is what's best for him!
Heather: I know :(. so check on him and soothe him without picking him up like every 15min till he is asleep?
Samantha: if that will make you feel better yes. Otherwise just don't go in there. It made it easier on me to go sooth her
Jessica: I didn't even do that! I checked on him every 15 minutes or so, but didn't touch him or let him know I was even in there! If he is still crying you know he is still breathing! Lol kinnicks dr said if u touch them/ soothe them then they will get used to that and before u know it u will be standing there rubbing his back all night! Letting him cry worked for kinnick and he is 3 now and doin just fine! Maybe a little mouthy but goes to bed on his own and sleeps just fine! Only gets up when he has to pee thru the night!!! :)
Heather: omg, I am doing it now and it is heart breaking :( I left his mobile on so he can watch it and listen to music.
Heather: I don't want to make him go to sleep if he doesn't want to :( but he is so fussy all the time cuz of his gas it is hard to tell.
Jessica: Yeah... Find something simple like that so he knows he wasn't left alone. Kinnick had a small fish tank in his room! U d be amazed how one little swimming fish entertains a little kid!
Heather its sooo sad though :( did he still sleep alot when he was 3 months old?
Jessica: All night long after about 6 weeks!
Das ist so traurig... (Vorsicht sehr lang und teilweise auf englisch)
Es ist in der Tat traurig, dass jemand eine Unterhaltung kopiert, die womöglich als "nicht öffentlich" eingestellt wurde...
ich hab es doch anonymisiert... ich will auch keinen persönlich an den Pranger stellen.
ich war nur so geschockt, als ich das gelesen hab und dachte es schadet ja nie, den Horizont zu erweitern und zu sehen, wie das Schlafproblem in anderen Kulturen gehandhabt wird.
ich weis nicht warum aber das entspricht irgentwie meinem bild von amerikanern (ja ich weis ich böse böse klischee tante)
es gibt so viele schlimme dinge auf der welt ich versuch mich immer damit zu trösten das der großtel der mütter ein herz hat und ihre kinder nicht bis zur bewustlosichkeit brüllen lassen
und ich denke auch in amerika gibt es genug mütter die sich imformieren und wissen das es schädlich ist und grausam sein kind schreien zu lassen, und es ist nicht zu vergessen das es in amerika für die meisten schwerer ist ein gutes leben zu führen als bei uns und ein jahr zu hause bleiben zum beispiel luxsus für viele
in deutschland wird es wohl auch irgentwann so sein das jeder wirklich jeder nur noch schreien lassen empfielt und schon heute will dir jeder gut gemeinte ratgeber mit auf dem weg geben in denen schreien lassen ohne hin als gar nicht schlimm und akzeptabel gilt
usere von der industrie und wohlstand verwöhnte gesinnug lässt ofmals nicht zu für ein baby irgentwas zu ändern
nachts schlafen ist wichtiger als auf ein kind einzugehen , das dass kind alleine schläft ist wichtiger als natürliches verhalten , das kind nach der uhr fütetrn ist wichtiger als nach hunger zu gehen den mann muss alles so einfach wie möglich haben und es darf sich nichts im geringsten ändern wen ein baby da ist hauptsache es sieht niedlich aus mehr darf ein baby für viele heute nichtmehr da kommt höchstens ich hab auch noch andere dinge als ein baby oder was intresiert michs den wen der aus langeweile brüllt da geh ich doch nicht hin, der hat das zu lernen ,der hat schlafen zu lernen, ich will abends feierabend, der abend gehört mir und meinem mann, meine brust gehört mir ....
in den meisten kulturen ist es üblicher das die kinder immer bei den eltern schlafen in den ersten 1-2 jahren und auch ist es in anderen, vielen anderen ländern so das lange gestillt wird und die flasche eher verpöhnt ist ,
und kinderwagen haben meistens auch nur mütter in reichen industrienationen so das die meisten kinder auf der welt nicht leiden müssen, getragen werden und viel gestillt werden
ist doch tröstlich zu wissen oder?
ps : ja ich weis meine rechtschreibung ist bescheiden
ich bin zwar nicht bei facebook aber ich denke du kannst derjenigen doch eine nachricht schreiben oder??? dan schreib sie an
Ja das stimmt, das ist ein bisschen tröstlich...
Ich bin auch eigentlich gar niemand, die vorschnell urteilt... ich habe viele Freunde in den USA. Aber ich war doch echt etwas geschockt, als ich das heute morgen gelesen habe... Diese verzweifelte Mutter, die eigentlich alles richtig machen will und deren Gefühl ihr sagt, sie kann das Kind nicht schreien lassen, die aber dann von allen Seiten gesagt bekommt, sie muss das so machen - puh!!
Aber du hast Recht, es hat wahrscheinlich auch damit etwas zu tun, dass Mutterschutz bzw. Elternzeit wie wir sie kennen, dort gar nicht existieren. Da müssen Kinder "funktionieren" und das möglichst schnell!